Contact|

10e Jaarcongres Leve Het Jonge Kind


5 NOV 2024 | Spant!, Bussum

20. Hoe krijg jij je collega (in kinderopvang en onderwijs) in beweging door te coachen?

Wilmie Colbers, hoofddocent De Kinderopvangcoach, eigenaar Colbers-advies voor training, coaching en advies in kinderopvang en onderwijs.
Anne-job Rodenburg, trainer/coach/kindertherapeut, NovaLibra

Thema: Organisatie

Werkvorm: Interactieve lezing. 

Leerdoelen

  • inzicht in elementen om een coachingsgesprek te voeren
  • (gespreks)vaardigheid om de ander zijn of haar verantwoordelijkheid te laten nemen
  • zicht op hoe te stimuleren, uit te dagen en te inspireren

 

Voor wie?: In principe is deze deelsessie voor medewerkers in de kinderopvang, onderwijs en IKC's. 

Leeftijdscategorie: Alle jonge kinderen (0-6 jaar)

 

De coach in kinderopvang of onderwijs heeft onder andere de taak om mensen in beweging te krijgen en te laten reflecteren. Dit valt niet altijd mee. Welke competenties heb je eigenlijk nodig om de ander in beweging te krijgen? En hoe ga je zelf aan het werk om deze competenties te verkrijgen? Een competentiewijzer geeft zicht op welke competenties je in ieder geval in huis moet hebben om effectief te zijn in je werk als coach. En effectief zijn als coach betekent dat het merkbaar is bij pedagogisch medewerkers en bij kinderen. Zo word je met z'n allen een Lerende Organisatie.